diumenge, 10 de juny del 2012

MAS de L'ESQUELET

És a l'aubaga del Puig de Mas d'en Vinyes i resta totalment ensulsit i embardissat.

Este matí al aixecarme i vore la fresqueta que corria m'he decidit nar a fer un tumet. Aparcat a Pla de Vernet he nat fins al Mas de l'Esquelet i allí m'he entossudit a trobar el camí que comunicava amb el Mas de Gallarí. Sense sort. Al mapa Piolet que jo tinc hi ha dibuixat un viarany. I de viarany sí que n'hi ha, més d'un. A més pel mig del bosc s'hi pasa bé. Però no he sortit al lloc previst, i tampoc mai he tingut la sensació d'anar per un camí antic. Si algú saps més coses que jo i me vol instruir li restaré molt agraït.

Espantallops, una botja amb potser una gran importància biològica, en parlarem.
Després he nat a veure el grau de Mas d'en Vinyes-i-Vernet. Està com sempre. Potser algun retomb està més espès. El marfull treballa incansablement. Però com que les herbes no són punxents s'hi pasa prou còmodament. Hi he pogut fotografiar la primera Cephalentera Rubra, la més boscana, i també la més maca, i la que crec que és una Epipactis Muelleri, però d'això hi hauré de demanar al Mestre. I res, tornar al cotxe ja amb prouta calor.
Cephalentera Rubra, la més maca i ombrívola de les Cephalenteres
Entreu al blog d'en RAFEFE on tindreu més info del grau del Puig d'en Vinyes i de molts altres viaranys en desús.

Epipactis