dimecres, 30 de juny del 2010

VACANCES PELS ALPS

Sí, he estat uns dies voltant, 10 exactament. No us explicaré en detall el que vai fer, la meva memòria és limitadíssima però sí un petit resum per si algú vol saber.ne més.
Vàrem ser tres. Andrés, Es teve i jo mateix.
El primer dia fou de viatge fins a l'alberg juvenil de Guillestre. 17,50 eurus amb esmorzar.
El segon excursió per Sant Veran, au Queyras, a 2020 metres d'altitud, que diuen que és lo poble més alt d'Europa. Suposo que cada regió escombra cap a casa, a Espanya diuen que és Trevélez i suposo que per altres països n'hi hauran d'altres que s'autoproclamen el poble més alt de...
Pujàrem fins un coll fronterer amb Itàlia, Es teve i Andrés més amunt fins un cim de més de 3000m. Molt de fred i neu granulada i aigua en la baixada. Dormir a Pelvoux, en l'auberge La Blanche, 14,50 amb dret a cuina. Al poble no hi ha boulangerie, així que si voleu pa l'haureu d'anar a buscar a Ailefroide o a Vallouisse, penseu.hi.
El tercer dia pujada des de Pré Madame Carle, al cor dels Écrins fins al refugi del Glacier Blanc, a 2650m vora el glaciar del mateix nom. Molt de fred, vent i una mica de neu. Per la tarda, turisme de cotxe. Col de Lauteret, Col de Galibier, (últim quilòmetre a peu per estar tancat per neu), i Col du Télégraphe. Dormir a casa de Chris.
Lo quart dia el vam omplir nant a Chamonix i buscant info i allotjament. No m'enrecordo de l'allotjament però estava bé i apartat del meollo. Hi vàrem dormir tres dies amb una sala de cuina i menjador on practicar idiomes. Aquesta primera nit va ser ben especial ja que es celebrava a França le jour de la musique, i per això hi havia quantitat de concerts per arreu. Tot i el fred vai suportar uns vells rockers tocant temes d'ACDC, Aerosmith, Rolling Stones etc... Tota una experiència sentir el Hells, ain't bad place to be i a la vegada admirar la glacera de Bossons al fons. Una sorpresa ben agradable. A repetir. I per si de cas no us enrecordaveu aquí teniu la cançó:

Chamonix és un medley d'Andorra, Viella i Salou però amb infinitat de transports diferents, telefèrics, ous, trens, busos, ahh!! i el Montblanc allà dalt, majestuós.

Lo cinquè, variant del TMB desde Les Houches fins Les Contamines, pasant pel pont penjant del glacier de Bionassay, decebedor, i per Miage un lloc idíl.lic. De Les Contamines a Les Houches amb bus i tren públic, una cosa impensable en el nostre país.
Lo sisè pujada al Brévent, cim de més de 2500m, al capdemunt de Chamonix, al Massís de Les Aiguilles Rouges, mirador excepcional de les Agulles de Chamonix. Tot i que hi ha telefèric vam poguer evita'l.
Lo setè dia excursió des d'Argentière fins al seu glaciar, nar i tornar, ja un dia de calor. A la tarda retorn a casa de Chris pasant pel Coll de Sassies i el Beaufortain, una comarca verda i bella com poques, excepcional, un lloc per descansar i no fer res de res de res de res de res.
Lo vuitè dia petit tomb a la tarda pels voltants de casa de Chris, a Maurienne. Poguer la excursió més agradable de totes.
Lo novè, excursió als llacs de Sept Laux, al massís de Belledonne. Infernal repetjó de 800 metres per assolir una zona lacustre amb uns primers estanys meravellosos. Després per terreny trencacames ens vam arribar al refu ja en una zona fortament modificada per Electricité de France. Retorn pel mateix sender.
I l'últim dia pasar calor per arribar a casa.
Han estat uns bons dies, tot i que les excursions que hem fet no són res de l'altre món. Potser la del Brévent és la única que s'ha salva. Póguer hem escollit unes zones massa alpines per la nostra manera de fer. Però la culpa és essencialment meva, que no suporto la calor, i per les dates que eren vai apretar per buscar una zona alta. Portàvem piolet i grampons, però per aquells topants, sense corda vas força venut, no els vam fer servir. La veriat és que nar al mello dels Alps per no fer alpinisme és un pèl tonto, però ara ja ho sé, encara que segur que hi torno a caure.
I més que res he vist el Montblanc d'una mica més aprop.

Màrius ha dit...

Si no has estat encara a Zermatt és sens dubte una assignatura pendent.
;-)

JERKOUT ha dit...

Doncs no, no he estat, però ma sembla que no em presentaré, no me ve massa de gust autotorturant.me tot veient el Mätterhörn de lluny, amb lo Montblanc ja n'he tingut prou.