divendres, 15 de juny del 2012

SANT BERNAT de MENTHON







 
Avui és Sant Bernat de Menthon. Patró dels excursionistes. Bé, és patró dels muntanyencs i alpinistes, però en lu nostru país, tothom o gairebé tothom primer és excursionista i encabat, i si fa el cas és dedica a tasques més esportives. Jo sempre havia cregut que lo nostru sant era Sant Cristòfor per ser patró de traginers i viatgers. Però he trobat per inet que com és un Sant Llegendari, o sia de veracitat poc probable l'havien suprimit del santoral. Se celebrava el dia 10 de juliol. Jo mateix porto el cotxe al taller San Cristóbal.

Tenia pensat celebrar "por todo lo alto" el meu Sant Patró. En no ser creient no tenia pas pensat peregrinar fins una imatge i resar. Però fer una caminadeta i un bon esmorzar, això sí que me feia goig. Cercant a la ment un lloc per esmorzar vai creure adient fer.ho en un hostal de coll. Sant Bernat aixecà dos hostatgeries en dos dels colls més importants dels Alps. Tots dos porten el seu nom, i són un cada banda del Montblanc. Cercant al cap quin hostal de coll hi havia prop de casa m'he trobat que los tres que tenia més a prop ja fa uns quants anys que són ensulsits. Els Hostalets d'Albarca, la Venta la Llena, i el Mas de la Potra, al Coll de la Teixeta.

No he nat a festejar-lo perquè els 39,2 de febre que tenia ahir així m'ho recomanaven. Avui les pastilletes sembla que facin lo seu efecte però val la pena fer repòs. I lo pitjor és que este cap de setmana s'havien conjurat els astres per poder anar al Pirineu a pasar una mica de fresca. Una llàstima tot plegat. Espero l'any qui ve poguer celebrar Sant Bernat de Menthon doblement i si pot ser en un Hostal de Coll. Tenc tot un any per trobar.ne un...
les fotos són robades d'inet, espero que ningú se m'enfadi, i si no que m'ho digui que les treuré

1 comentari:

Joan Muñoz Pinós ha dit...

Sento que no hagis pogut sortir per trobar-te malalt.
Espoero que et recuperis aviat.
Ens veiem